onsdag 17 december 2008

Tänk vad lätt det är att bli så glad!


saker som gjort mig glad idag:

- När Pelles mamma Ingrid i serien Spung, räcker sin son ett kuvert med pengar under bordet, samtidigt som hon säger till Pappan (namn?) att hon inte har några pengar till att laga bilen. Det är tragiskt men ändå så fint, hon gör så fel och ändå så rätt. Jag blir glad.

- La May Paws uppsyn på morgonen, då man undrar om jag är pesten i hennes liv. Men hur hon sedan bara skiner upp vid en fråga. Leenden är fint - de ärliga (och blir dem inte så mycket ärligare när de kommer från ett bistert ansiktsuttryck?)

- Letade brödrost idag; trots att jag älskar ris så mycket funkar inte tre gånger om dagen ens för mig. Detta har resulterat i att jag glömt bort att äta lite för ofta och nu blir rostat bröd lösningen på det hela. Dyrt som attan var det, och när jag nästan gav upp hoppet bara "föll" Otto the toaster över mig. Kunde inte ha blivit gladare, sen har den ett sånt fint kärt namn också :)

- Vissa personers eviga pratande, den fina uppfinningen med hörlurar, vet inte hur många gånger Hello Saferide har räddat mig nu. Idag fick jag lyckorus av "Overall" och tänker på denna vissa personers föräldrar och tänker att, det är ingens fel.

- Andra personers helt oväntade skratt.

Glad!


3 kommentarer:

Björn sa...

Haha! Den är ju ganska lik Otto till och med!

rbrt sa...

shit alabama! årets fynd!

Anonym sa...

vilken söt brödrost!